Alkalmazott módszerek

Tanulási nehézség vizsgálata

Részletes feltáró beszélgetést követően, speciális tesztek segítségével vizsgálhatók és azonosíthatók azok a részképesség deficitek, melyek a gyermek tanulási teljesítményét hátráltatják. A nehézségek azonosításával, a megfelelő fejlesztések, tanulástechnikai tréningek javasolhatók. További vizsgálatok szükségessége esetén a szülőt Pedagógiai Szakszolgálathoz irányítjuk.

A vizsgálat hossza​
A vizsgálat legalább 2-3 alkalmat vesz igénybe.

Kognitív képességvizsgálat, neuropszichológiai szemléletű vizsgálat

Speciális neuropszichológiai tesztek segítségével azonosíthatók a különböző idegrendszeri éretlenségek és kognitív zavarok, mint például a figyelemzavar, emlékezeti problémák, tanulási zavarok. A vizsgálat előtt a gyermek fejlődésével kapcsolatosan részletes feltáró beszélgetés történik a szülővel, ezt követően indul a játékos, a gyermek életkorát és fejlettségét is figyelembe vevő tesztelés, a különböző agyi funkciók felmérése. Kérésre pszichológiai vélemény készül.

A vizsgálat hossza

A vizsgálat legalább 2-3 alkalmat vesz igénybe.

Kognitív képességvizsgálat, neuropszichológiai szemléletű vizsgálat

Speciális neuropszichológiai tesztek segítségével azonosíthatók a különböző idegrendszeri éretlenségek és kognitív zavarok, mint például a figyelemzavar, emlékezeti problémák, tanulási zavarok. A vizsgálat előtt a gyermek fejlődésével kapcsolatosan részletes feltáró beszélgetés történik a szülővel, ezt követően indul a játékos, a gyermek életkorát és fejlettségét is figyelembe vevő tesztelés, a különböző agyi funkciók felmérése. Kérésre pszichológiai vélemény készül.

A vizsgálat hossza

A vizsgálat legalább 2-3 alkalmat vesz igénybe.

Tanulástechnika tréning

A tanulástechnika tréning személyre szabottan történik. A sikeres tanuláshoz szükséges kognitív képességek, – mint például a figyelem, memória, végrehajtó funkciók – működésének megismerését követően kijelöljük a szükséges fejlesztési területeket. A tréning során a gyermek elsajátíthatja a különböző tanulásszervezési, jegyzetelési, lényegkiemelési, valamint önellenőrzési technikákat, melyek a sikeres felkészüléshez elengedhetetlenek. Megtanulhat továbbá különböző vizsgadrukk- és stresszkezelési módszereket, relaxációs technikákat, valamint a kommunikációs készségeit is fejlesztheti. A tanulástechnika tréninget felső tagozatos tanulóknak ajánljuk.

A tréning hossza
A tréning személyre szabottan, több alkalomból áll.

Iskolaérettség felmérés

Speciális tesztsor segítségével felmérjük azokat a kognitív területeket, melyek a sikeres iskolai teljesítmény feltételei lehetnek. A vizsgálat eredményei jelzik a gyermek fejlettségi szintjét, esetleges nehézségeit. A nehézségek, éretlenségek azonosításával a megfelelő fejlesztési lehetőségek, módszerek meghatározhatók.

A vizsgálat hossza​
A vizsgálat 1 alkalmat vesz igénybe, összesen 90 percben (szülői konzultáció és tesztelés).

Iskolaérettség felmérés

Speciális tesztsor segítségével felmérjük azokat a kognitív területeket, melyek a sikeres iskolai teljesítmény feltételei lehetnek. A vizsgálat eredményei jelzik a gyermek fejlettségi szintjét, esetleges nehézségeit. A nehézségek, éretlenségek azonosításával a megfelelő fejlesztési lehetőségek, módszerek meghatározhatók.

A vizsgálat hossza​

A vizsgálat 1 alkalmat vesz igénybe, összesen 90 percben (szülői konzultáció és tesztelés).

Pszichológiai tanácsadás

A pszichológiai tanácsadás egy rövidebb idejű általában 4-5 ülésre kiterjedő vezetett pszichológiai beszélgetés, mely valamilyen aktuális probléma vagy elakadás megoldására fókuszál. Kamaszok esetében ilyen kérdések lehetnek a szülőkről történő leválás, önállósodás, identitáskeresés, párkapcsolati problémák, vagy a pályaválasztás dilemmája. A tanácsadás folyamatában az erősségekre építve próbáljuk közösen megvizsgálni azokat a megoldási lehetőségeket, melyekkel az adott célok elérhetők. A tanácsadás minden esetben szülőkonzultációval indul, ezt követően találkozom a serdülővel. Az ülések 45-50 percesek és általában heti rendszerességűek. 

A kognitív-viselkedésterápiás szemléletű beszélgetések általában 8-12 ülésre tervezett, különböző szorongásos és hangulati problémák megoldását célzó pszichológiai foglalkozások. A foglalkozások célja, hogy strukturált, de biztonságos, elfogadó környezetben a serdülő, olyan készségeket, technikákat sajátítson el, melynek segítségével hatékonyabban tudja szorongását oldani, hangulatát javítani. Kiemelten foglalkozunk a különböző diszfunkcionális gondolatok feltárásával és átalakításával, melyek akadályozhatják a szorongással, stresszel történő hatékony megküzdést. Az ülések 45-50 percesek és általában heti rendszerességűek. 

Az alábbi problémákkal fordulhatnak hozzám: teljesítményszorongás, szociális szorongás, nyomott hangulat, önbizalom hiány, társas kapcsolati nehézségek

ADHD-val érintett kis- és nagy kamaszok esetén az alábbi kérdéskörökkel foglalkozunk: érzelemszabályozás, önbizalom-fejlesztés, motiváció, időgazdálkodás, tervezés-szervezés, válaszgátlás, priorizálás, halogatás, szociális készségek, problémamegoldás, konfliktuskezelés, kommunikáció.

Pszichológiai tanácsadás

A pszichológiai tanácsadás egy rövidebb idejű általában 4-5 ülésre kiterjedő vezetett pszichológiai beszélgetés, mely valamilyen aktuális probléma vagy elakadás megoldására fókuszál. Kamaszok esetében ilyen kérdések lehetnek a szülőkről történő leválás, önállósodás, identitáskeresés, párkapcsolati problémák, vagy a pályaválasztás dilemmája. A tanácsadás folyamatában az erősségekre építve próbáljuk közösen megvizsgálni azokat a megoldási lehetőségeket, melyekkel az adott célok elérhetők. A tanácsadás minden esetben szülőkonzultációval indul, ezt követően találkozom a serdülővel. Az ülések 45-50 percesek és általában heti rendszerességűek. 

A kognitív-viselkedésterápiás szemléletű beszélgetések általában 8-12 ülésre tervezett, különböző szorongásos és hangulati problémák megoldását célzó pszichológiai foglalkozások. A foglalkozások célja, hogy strukturált, de biztonságos, elfogadó környezetben a serdülő, olyan készségeket, technikákat sajátítson el, melynek segítségével hatékonyabban tudja szorongását oldani, hangulatát javítani. Kiemelten foglalkozunk a különböző diszfunkcionális gondolatok feltárásával és átalakításával, melyek akadályozhatják a szorongással, stresszel történő hatékony megküzdést. Az ülések 45-50 percesek és általában heti rendszerességűek. 

Az alábbi problémákkal fordulhatnak hozzám: teljesítményszorongás, szociális szorongás, nyomott hangulat, önbizalom hiány, társas kapcsolati nehézségek

ADHD-val érintett kis- és nagy kamaszok esetén az alábbi kérdéskörökkel foglalkozunk: érzelemszabályozás, önbizalom-fejlesztés, motiváció, időgazdálkodás, tervezés-szervezés, válaszgátlás, priorizálás, halogatás, szociális készségek, problémamegoldás, konfliktuskezelés, kommunikáció.